Jämställdhetsmyndigheten flyttar in på kulturdepartementet
STOCKHOLM - I ett oväntat men enligt regeringen "helt logiskt" drag meddelades idag att Jämställdhetsmyndigheten ska hamna under Kulturdepartementet. Beslutet motiveras med att "jämställdhet ändå mest handlar om kultur och känslor". "Vi har länge funderat på var Jämställdhetsmyndigheten egentligen hör hemma", säger en anonym